The Vic Falls

Dessa fem dagar har varit de bästa i hela mitt liv! Så om ni någon gång har vägarna förbi The Vic Falls - tveka inte med att åka dit! Det va så himla underbart. De som åkte med mig dit är de underbaraste människorna! 

I onsdags kom vi dit vid 13.30 så vi slängde in våra saker i våra rum och sen åkte vi till en resturang. Efter det gick vi till en marknad och gjorde några fynd. På kvällen så åt vi något lätt där vi bodde (kall mat, JIPPI!). Egentligen hade vi bestämt att vi skulle gå ut men vi va så trötta så det blev sängen tidigt. 

Morgonen efter började alla våra aktiviteter. Malou, Oy och jag gjorde Canopy Tour. Det är som linbana över fallen och in i regnskogen vilket jag inte tyckte va sådär himla kul. Vill ha lite mer adrenalin! The Wolf sisters gjorde massa saker under tiden. Vi mötte dem sedan vid bron för att hoppa bungee jump. Det va det bästa jag någonsin gjort. Visst man skiter typ på sig när man står med tårna utanför plankan och de börjar räkna ner. Ögonblicken då jag dyker ut är totalt black out! Men får jag möjligheten att göra det igen kommer jag inte tveka för en sekund! Efter det så gick vi och åt på Mama Africa. Supergod mat! Och varm btw! Jag, Malou och Oy drog sedan till fallen. Visst, man har sett dem på bild men de är inte ens hälften så vackra som de är i verkligheten! Det är bara något man måste se! Vi tog även en liten tripp till sjukhuset eftersom Oy's fot hade blivit infekterat. Så 2,5 timmar där och klockan hade blivit rätt mycket. Det blev bara att äta lite och sen gå till sängs.

I fredags så gick vi på en Lion Walk med deras lejon vilket va rätt så roligt. Dessa va betydligt mer gosiga. Fick även träffa deras små cubs som egentligen inte är så små. Fem månader gamla men ändå gulliga! Fast föredrar ändå AP före detta stället. Efter det gick jag och la mig direkt eftersom jag kände mig sjuk. Hade antagligen druckit för lite vätska. Så från 8-13 låg jag och sov. På eftermiddagen va det dax för sunset cruise vilket innebär att man åker ut med båten och ser på solnedgången och förhoppningsvis ser man några djur. Det va fri dricka så hade förväntat mig att det skulle va flera ungdomar där men det va bara vi fem och sen familjer och gamla par. Men det va kul ändå. Vi åkte sedan vidare till en klubb där vi hängde resten av kvällen!

I lördags så va vi alla trötta efter fredagens festande men jag, Malou och Oy va tvungna att gå upp vid 6.40 för att åka på raftning. Det va så himla roligt! När man kommer och ser hur vågorna bildas och blir större och större och man fattar att vi är på väg mot den - VILKEN ADRENALINSKICK! Fast det skår fortfarande inte bungee jump! Lyckades med att hålla mig kvar i båten men det va inte långt ifrån att jag trillade ut. Det va fyra båtar och alla förutom min välte över. Lite synd faktiskt för hade velat känna hur det känns att åka med strömmen. Men det va roligt att se på de andra och hur mycket panik de hade när de låg i vattnet och ropade efter hjälp. Jag vet, jag låter en aning elak, men det va rätt så säkert. Trillade du i kom det alltid någon och räddade dig tio sekunder senare. Efter raftingen så la vi oss vid poolen och chillar tills 18. En timme senare åkte vi till Boma vilket är en resturang med afrikanska specialiteter och du får äta hur mycket du vill. Supergott! Och rolig underhållning! Efter det bar det av till samma klubb igen. 

Och i förgår så lämnade vi The Vic Falls vid 6 och kom tillbaka till AP vid 14.00. Spelade volleyboll hela eftermiddagen och sen va det bara att gå och lägga sig så fort som möjligt efter middagen. 

Så funderar ni någon gång på att åka till The Vic Falls - tveka inte! Åker ni med någon eller några ni kan ha roligt med så kommer ni ha dem bästa dagarna i era liv. Jag hade mina bästa dagar där med den bästa gruppen ever - THE BIG FIVE! Haha aa vi kallade oss det och vi har till och med skrivit en låt om oss. Och ni behöver inte åka med några ni känner. Har vänner här som åkt själva och de hade det amazing! Men vad jag försöker säga är att alla borde åka till The Vic Falls om man har möjlighet. Det är ett fantastiskt ställe att se och det finns aktiviteter för alla och alla människor är så trevliga! You gonna enjoy it! Även om pengarna bara rinner iväg...
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: