10 more days here

Bara tio dagar kvar här nere och jag har absolut ingen hemlängtan (sorry). Vill bara stanna här nere men måste hem till skolan. Hade jag kunnat hade jag velat fortsätta leva detta underbara livet. Men en sak är i alla fall säker - det är inte sista gången jag besöker detta stället!

De två senaste dagarna har det väl varit som vanligt. Lion Walks, lite jobb med att städa burarna, fixa vatten, laga staket och ett litet besök hos the cubs. I förgår flyttade the P's till en bur precis jämte våra rum och the A's flyttade in igår. Har dock inte sett dem än. De är 5-6 veckor gamla. Men kommer få se dem innan jag åker så det är ju bra. 

Igår gjorde vi en lång Lion Walk på 6 timmar. Det blev lite stalking av zebror, giraffer och impalor. Vi tog även en timmes tupplur med dem för vi va så trötta. Efter det spelade jag polo cross vilket va hit roligt som helst. Ska spela på lördag också! På eftermiddagen åkte vi till stage 2 för att titta på lejonen där och se hur de uppför sig eftersom 6 av dem är inte vilda lejon men de lever i det vilda. De har haft närkontakt med människor och kommer aldrig kunna släppas ut i det riktiga vilda. Men de har lyckats få ungar och dessa ungar har aldrig haft närkontakt med människor och kommer om några månader kunna släppas ut vilket är det själva målet med hela detta projektet. Lyckas de med detta kan de ha hittat problemet med att öka utrotningshotade populationer. 

Idag på morgonen va det dax för en lion Walk med the K's vilket slutade med att Kundiso jagade zebror och Kaya jagade gnuer. Men det slutade med att zebrorna och gnuerna skrämde lejonen så de kom snabbt tillbaka till oss och gömde sig bakom oss. 

Just nu laddar vi för en day encounter. Vi ska släppa ut the W's och se dem jaga och förhoppningsvis lyckas de!











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: